Velkommen til Single Rock Café København

– et netværk for og af voksne singler

Vi er en forening af mennesker, som i vores singletilværelse har søgt selskab med andre singler. Et fællesskab, som er opstået ved og fortsat styrkes af aktiviteter, som kan rum­me de fleste og giver plads til forskellighed, og hvor du kan opleve noget nyt og få udvidet din bekendtskabskreds.

Single Rock Café København blev stiftet i februar 2001, men SRC-bevægelsen begyndte i Århus i 1996, og tæller i dag mange medlemmer fordelt over hele landet.

Et vigtigt omdrejningspunkt er vores fester, hvor vi spiser, drikker og danser - det sidste ofte til levende musik.

Musikken er meget blandet, og af rock er det mest 60'er-musikken, vi dyrker, men derudover foretrækker mange af os glad og dansevenlig musik.

Vi har også mange andreaktiviteter som fx:

• cykelture
  • madlavning
  • pubcrawl
  • kulturoplevelser
  • frokoster i byen
  • koncerter

Yderligere arrangerer medlemmerne også forskellige aktiviteter såvel privat som i det offentlige rum.

Det kan du alt sammen læse mere om her på hjemmesiden.

Hver uge er der fredagscafé, hvor alle er velkomne – også uden medlemskab. Om sommeren mødes vi på bolværket ud for

Nyhavn nr. 39-41, ellers på en café i byen, i begge tilfælde fra kl.18.00.

Deltagelse i foreningens aktiviteter forudsætter medlemskab: 1 år kr. 300,-, ½ år kr. 180,- eller 1 måneds prøvemedlemskab til kr. 60,-.

Single Rock Café (SRC) København er en ukommerciel forening, og alle aktiviteter og alt arbejde er baseret på medlemmernesfrivillige indsats.

Hvordan kommer man med?

Som ny-single oplever mange at skulle skabe sig et helt nyt netværk - og det har rigtig mange mennesker gjort her i SRC. Måske er det også her, du finder et nyt netværk? I hvert fald er du meget velkommen. Du kunne starte med at besøge vores fredagscafé, som i passende sommervejr afholdes i Nyhavn og ellers på en café med central beliggenhed. Hvis du er ked af at møde op alene, så skriv til bestyrelsen på denne mail, formand@kbh-src2.dk, så finder vi en kontakt til dig. Se mere i menuen til venstre.

Hvor gammel skal man være?

Der er gået mere end 20 år siden foreningens start i 2001. Det betyder, at medlemmer, som startede som "de unge på 40", har været så heldige at blive ældre med foreningen. Men lad dig ikke skræmme - vi er absolut unge af sind - og vi er meget åbne for et generationsskifte. For tiden er vi aldersmæssigt 55 +, selvom målgruppen egentlig er sat til at være yngre – men alle er velkomne.

Hvad hvis man møder en partner?

Det hænder naturligvis, at medlemmer møder kærligheden her - selvom det ikke er foreningens formål. Nogle har derfor forladt foreningen, mens andre er blevet, da de har foreningen som deres primære netværk. Det betyder, at du kan møde mennesker, som er i et forhold, men det vil være mennesker, som deltager i foreningslivet på samme vilkår og måde, som alle andre medlemmer.

Ingen medlemmer bliver ekskluderet pga. pardannelse, men bestyrelsen fastholder, at vi er en singleforening, og at man skal være single, når man melder sig ind i foreningen!

Skulle man være blevet et par, opfordrer vi til, at man fortsat blander sig med de andre medlemmer og fx ikke sidder i nærheden af hinanden til arrangementer og måske heller ikke melder sig til de samme arrangementer, ligesom arrangører må gerne favorisere deltagelse af singler.

Ses vi?

Vi håber, at du har fået lyst til at lære os nærmere at kende - vi vil i hvert fald gerne møde dig.

Vel mødt til oplevelser i Single Rock Café København

Web-siderne om foreningen redigeres pt. af Bjarne Gandrup